YOGA

HATHA YOGA is een fysieke yoga vorm van yoga. Een workout van 55 minuten waarin je werkt aan flexibiliteit en kracht opbouwt. In samenwerking met je ademhaling werken we in series van verschillende stretches & yoga houdingen. In de laatste 10 minuten meditatie worden de effecten van de oefeningen versterkt. Doel: flexibiliteit, kracht & focus.

Yin Yoga is een meditatieve vorm van Yoga. De houdingen zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Je blijft wat langer in een oefening zitten en op de achtergrond hoor je rustgevende muziek. Het gaat hier niet om spieren aanspannen, maar vooral lekker strekken, ontspannen en relaxen.
In een Yin Yang Yoga les combineren we de in & ontspanning van de verschillende yoga houdingen. We werken met beide kwaliteiten doordat actieve, dynamische bewegingen (Yang) afgewisseld worden met verstillende houdingen (Yin) die net als in de Yin lessen langer aangehouden worden. De Yang in de bewegingen is gericht op de spieren en zorgt voor een krachtig vitaal lichaam. De Yin houdingen richten zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen en brengen je in contact met de stilte in jezelf. Zo ontstaat er een gezonde balans tussen lichaam en geest.

Yin Yang Symbool